امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی رشته كارشناسي ارشد برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی
#1
با توجه به کمبودهای موجود در سطح کشور و گسترش چشمگیر یادگیری الکترونیکی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نیاز مبرمی به حضور متخصصین رشته احساس می شود. از این رو دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشكي به منظور رفع کمبودها و تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب برای طراحی و برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز آموزشی ارائه گردیده است. با در نظر گرفتن ماهيت خاص اهداف و مخاطبان این رشته و با تكيه بر توانمندهاي گروه "یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشكي" دانشکده مجازی، اين رشته برای اولين بار به شيوه مجازی ارائه مي شود. در ارائه اين رشته به شيوه مجازی سعي شده تا ضمن حفظ كيفيت، امكان ادامه تحصيل براي افرادي كه امكان تحصيل حضوري ندارند، به خصوص اعضاي هيات علمي و كاركنان محترم دانشگاه ها فراهم آيد. بدیهی است تحصیل به شیوه مجازی با توجه به ماهیت خاص رشته، منجر به درک عمیق تر و کسب تجربه منحصر به فرد در یادگیرندگان این رشته خواهد شد. هم چنین امکان پوشش سبک های یادگیری متنوع و بهره گیری از سایرمزایای یادگیری الکترونیکی فراهم می شود.

نحوه ارائه برنامه:
اين برنامه به شيوه نيمه حضوري و با استفاده از روش هاي مختلف تدريس با تاكيد بر مشاركت فعال دانشجويان ارائه مي شود. كلاس هاي حضوري در هر ترم، در دو بلوك اول و آخر ترم هركدام به مدت حداكثر 4 روز طبق برنامه درسی رشته مشخص مي شود ارائه خواهند شد. آزمون دروس نيز به شيوه حضوري برگزار مي شود.

واحدهاي درسي ارائه شده توسط گروه، در هر ترم به طور متوسط بين 12 تا 14 واحد مي باشد. دانشجويان مجازی موظفند در هر ترم تحصيلي حداقل 6 واحد درسي را با نظر و موافقت گروه آموزشي (با اولويت دروس پيش نياز) از بين دروس ارائه شده اخذ نمايند.
سقف مدت مجاز تحصيل در اين رشته 5 سال پيش بيني شده است.

مدارک تحصیلی مورد پذیرش:
1-1) داشتن دانشنامه در یکی از رشته های دكتراي عمومی پزشكي، داروسازی و دندانپزشکی، کارشناسی یا كارشناسي ارشد کلیه رشته های علوم پزشكي،کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی مدیریت آموزشی و محیط زیست، کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی مجاز به شركت در آزمون هستند.
تبصره 1: دارندگان گواهي اتمام دوره و مدارك معادل مجاز به شركت در اين آزمون نمي باشند.
تبصره 2: در صورتي كه در هر مرحله از روند برگزاري آزمون اعم از بررسي مدارك، اعلام نتايج و تحصيل، عدم صحت مدارك ارائه شده توسط داوطلب مشخص شود، از ادامه تحصيل وي جلوگيري خواهد شد.
2-1) دانشجويان ترم آخر تنها در صورتي كه حداكثر تا زمان ثبت نام آزمون، فارغ التحصيل شوند مجاز به شركت در آزمون خواهند بود.

همزماني تحصيل در رشته هاي مجازی با ساير رشته ها:
1-4) ممنوعيتي براي تحصيل همزمان در رشته هاي مجازی دانشگاه با ساير رشته هاي حضوري و غيرحضوري وجود ندارد.
تذكر: داوطلبان نمي توانند در يك رشته تحصيلي به صورت همزمان در هر دو نوع سيستم آموزشي (حضوري و غير حضوري) مشغول به تحصيل شوند.
تبصره 1: مسؤوليت حضور در بخش هاي حضوري پيش بيني شده در برنامه و آزمون هاي پايان ترم در رشته مربوطه بر عهده خود داوطلبان بوده و دانشگاه در اين رابطه مسؤوليتي ندارد.
تبصره 2: هر گونه انتقال و يا جابجايي محل تحصيل در رشته ها از سيستم آموزش حضوري به غيرحضوري و برعكس ممنوع است.

همزماني تحصيل در رشته هاي مجازی با اشتغال:
1-5) ممنوعيتي براي تحصيل همزمان در رشته هاي مجازی دانشگاه با اشتغال دانشجويان وجود ندارد.
تبصره 1: مسؤوليت حضور در بخش هاي حضوري پيش بيني شده در برنامه و آزمون هاي پايان ترم در رشته مربوطه بر عهده خود داوطلبان بوده و دانشگاه در اين رابطه مسؤوليتي ندارد.

تعهدات:
پذيرفته شدگان تعهد خدمتي به دانشگاه علوم پزشكي تهران نخواهند داشت.

نحوه پذيرش:
1-7) آزمون ورودي حضوري و به صورت غيرمتمركز توسط آموزش دانشگاه برگزار مي شود.
2-7) آزمون به صورت دو مرحله اي برگزار مي شود:
الف) آزمون مرحله اول كتبي و بصورت تستي چهار گزينه اي برگزار مي شود. در اين مرحله 2 برابر ظرفيت رشته پذيرش مي شوند.
ب) آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه شفاهي است. عدم حضور داوطلبان در مرحله دوم آزمون انصراف محسوب شده و انجام مصاحبه مجدد امكان پذير نخواهد بود.
كسب حداقل نمره تعيين شده در هر يك از دو مرحله آزمون الزامي است.
3-7) داوطلبان لازم است توانايي و مهارت كار با كامپيوتر در حد مهارت هاي اول (مفاهيم پايه فن آوري اطلاعات)، دوم (آشنايي با سيستم عامل) و هفتم (اطلاعات و ارتباطات) ICDL را داشته باشند.
تبصره 1: داوطلباني كه در مرحله آزمون كتبي پذيرفته مي شوند، بايد در آزمون توانايي و مهارت كار با كامپيوتر در حد سه مهارت فوق همزمان با مرحله دوم شركت نمايند. ملاك قبولي در اين آزمون كسب حدنصاب لازم است.
تبصره 2: نمره آزمون كامپيوتر در تعيين نمره نهايي داوطلبان منظور نمي شود و براي ورود به دوره كسب حداقل نمره اين آزمون شرط ورود است.
5-7) ظرفيت پذيرش در اين رشته 15 نفر است. تا 70% درصد از ظرفيت رشته به اعضای هیات علمی و كاركنان وزارت بهداشت و تمامي مؤسسات وابسته با اولويت دانشگاه علوم پزشكي تهران اختصاص دارد.

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه:
روانشناسی یادگیری(2)، امار (2)، مبانی کامپیوتر و فناوری اطلاعات(2)، تکنولوژی اموزشی(2)، مبانی بهداشت عمومی (2)، زبان عمومی (2)
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان